Popis, špecifikácia a vlastnosti žhaviacej sviečky (žhaviča) BOSCH 0 250 204 002:
Prevedenie žeraviacej sviečky : Tyčinková žeraviaca sviečka
Prevedenie žeraviacej sviečky : dožeravujúce
Nominálne napätie [V] : 11
Dĺžka [mm] : 125
Rozmer závitu 1 : M 8 x 1,0
Stúpanie kužela : 123
Rozmer kľúča : 8 mm
Uťahovací moment od [Nm] : 8
Uťahovací moment do [Nm] : 10
Pripájacia technika : PIN
Montážna hĺbka [mm] : 28
Všeobecné informácie : https://www.bosch-automotive-catalog.com/cs/product-detail/-/product/0250204002
BOSCH všeobecne patrí medzi najznámejšie a najrenomovanejšie značky v autopriemysle. Tento nemecký výrobca dodáva perfektné systémové služby vďaka svojím elektronickým radiacim jednotkám žhavenia a žhaviacich sviečok typu Duratherm a Duraspeed. Fungujúce žhaviace sviečky sú rozhodujúcim prvkom pre naštartovanie naftového motora. S dlhoročnými skúsenosťami a inováciami v oblasti vstrekovania paliva, vyvíjajú inžinieri spoločnosti Bosch špičkové žeraviace sviečky, aby odolali prísnym požiadavkám dnešných dieselových motorov.
Hlavné črty BOSCH žhavičov:
Patentovaná technológia Duraterm® spoločnosti Bosch umožňuje rýchlejšie dosiahnutie vyšších teplôt pri rýchlom štarte motora.
Poniklované závity na zvýšenie pevnosti a pre ľahšie následné uvolnenie pri výmene.
Dvojité tesnenia Viton® pre dlhšiu životnosť žhaviča.
Životnosť žhaviacich sviečok končí približne po najazdení cca 30.000km (cca 2 roky). Avšak ich životnosť závisí od veľa ďalších faktorov (časté štartovanie, krátke trasy apod.) ako aj stavu motora (stav palivového čerpadla, vstrekovacích trysiek, regulačného relé apod.).
Žhaviče a ich funkcia
Vznetový (diesel) motor používa ako palivo motorovú naftu. K samovznieteniu nafty v spaľovacom priestore je potrebná určitá teplota (min. okolo 350℃, v moderných motoroch medzi 700-800℃). To stačí i k naštartovaniu motora, avšak nie tak spoľahlivo ak sa jedná o nízke vonkajšie teploty. Tu nastupuje žhavenie a žhaviče (žeraviace sviečky, žhaviace sviečky).
Žhaviaci proces
Predžhavenie / žhavenie - trvá 2-7s, čas závisí od vonkajšej teploty okolia
Samotné štartovanie
Dožhavenie - može trvať až 6 minút od naštartovania a závisí od teploty chladiacej kvapaliny a vonkajšej teploty
Poruchy žhavičov
Žeraviace sviečky v zlom stave spôsobujú zvýšenie spotreby, zvýšenie emisií, hluk, stratu výkonu až poškodenie motora.
Tepelné preťaženie žhaviacej sviečky
Skrat alebo porušenie elektrických kontaktov žhaviča
Poškodenie počas použivania, nadmerné opotrebenie
Mechanické poškodenie žhaviacej sviečky
Výmena žhavičov
Odporúčame meniť žhaviče v predpísaných intervaloch a meniť všetky, nie len jeden alebo dva. Pri výmene žhavičov buďte pozorný, aby nedošlo k jeho zalomeniu. Je potrebné dávať pozor aj na nečistoty, ktoré môžu spadnúť do spaľovacieho otvoru. Odporúčame výmenu žhavičov zveriť do rúk špecializovaného servisu.
Focus II. 1.6TDCi (66kw, od r.v. 06/2006, kód motora: HHDA / HHDB)
Focus II. 1.6TDCi (80kw, od r.v. 06/2006, kód motora: G8DA / G8DB)
Fiesta VI. 1.4TDCi (50kw, 51kw, kód motora: F6JB / F6JD / KVJA)
Fiesta VI. 1.6TDCi (55kw, 66kw, kód motora: HHJF / UBJA / HHJC / HHJD)
Fiesta V. 1.4TDCi (50kw, od r.v. 01/2005, kód motora: F6JA / F6JB)
Fusion 1.4TDCi (50kw, od r.v. 01/2005, kód motora: F6JA / F6JB)
C-Max I. 1.6TDCi (66kw, 80kw, kód motora: HHDA / HHDB / G8DA / G8DB)
Citroen
C1 I. 1.4HDi (40kw, kód motora: DV4TD)
C3 I. 1.4HDi (50kw, kód motora: DV4TD)
C3 I. 1.4HDi (68kw, od r.v. 12/2004, kód motora: DV4TED4)
C3 I. 1.6HDi (66kw, kód motora: DV6TED4)
C3 I. 1.6HDi (80kw, kód motora: DV4TED6)
C3 II. 1.4HDi (50kw, kód motora: DV4C / DV4TD)
C3 II. 1.6HDi (66kw, kód motora: DV6ATED4)
C3 Picasso 1.6HDi (66kw, kód motora: DV6ATED4)
C3 Picasso 1.6HDi (80kw, kód motora: DV6TED4)
C4 I. 1.6HDi (66kw, kód motora: DV6ATED4)
C4 Picasso I., Grand Picasso I. 1.6HDi (80kw, 81kw)
C5 II. 1.6HDi (80kw, kód motora: DV6TED4)
C5 III. 1.6HDi (80kw, kód motora: DV6TED4)
Jumpy II. 1.6HDi (66kw, kód motora: DV6UTED4)
Berlingo II. 1.6HDi 90 (66kw, kód motora: DV6ATED4)
Berlingo II. 1.6HDi 110 (80kw, kód motora: DV6TED4)
Berlingo II. 1.6HDi 75 (55kw, kód motora: DV6BUTED4)
Peugeot
206 1.4HDi (51kw, od r.v. 12/2004, kód motora: DV4TD)
207 1.4HDi (50kw, kód motora: DV4C)
207 1.6HDi 90 (66kw, kód motora: DV6ATED4)
207 1.6HDi (80kw, kód motora: DV6TED4)
208 1.4HDi (50kw, kód motora: DV4C)
3008 1.6HDi (80kw, kód motora: DV6TED4)
307 1.4HDi (50kw, od r.v. 12/2004, kód motora: DV4TD)
307 1.6HDi (66kw, kód motora: DV6ATED4)
307 1.6HDi (80kw, od r.v. 07/2006, kód motora: DV6TED4 / DV6)
308 1.6HDi (66kw, 80kw, kód motora: DV6TD / DV6TED4)
407 1.6HDi (80kw, od r.v. 03/2006, kód motora: DV6TED4)
Partner II. 1.6HDi (66kw, 80kw, do r.v. 03/2013)