Popis, špecifikácia a vlastnosti žhaviacej sviečky NGK D-Power 50 (7560, Y-607AS):
Materiál : Kov
Napätie [V] : 5
Veľkosż prúdu [A] : 10
Odpor [Ohm] : 0,4
Celková dĺżka [mm] : 101
Montáżna hĺbka [mm] : 30
Rozmer závitu : M10 x 1,0
Rozmer kľúča : 10 mm
Pripájacia technika : PIN
Japonský výrobca NGK patrí v súčasnosti medzi dodávateľov zapaľovacích sviečok a žhavičov ako do prvovýroby tak aj na aftermarket ako náhrada originálnych žhavičov. Žhaviace sviečky NGK zaišťujú rýchly a ekologický studený štart i pri najnižších vnútrných teplotách.
Hlavné črty NGK žhavičov:
Pokrytie trhu viac ako 90 %.
Kvalitné keramické prevedenie pre stále prísnejšie emisné ciele.
Žhaviče do prvovýroby pre BMW, Citroën, Fiat, Ford, Jaguar, Land Rover, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Opel, Peugeot, Renault a VW/Audi
Vlastný výskum, vývoj, hightech testovacie centrá, klimatické komory
Životnosť žhaviacich sviečok končí približne po najazdení cca 30.000km (cca 2 roky). Avšak ich životnosť závisí od veľa ďalších faktorov (časté štartovanie, krátke trasy apod.) ako aj stavu motora (stav palivového čerpadla, vstrekovacích trysiek, regulačného relé apod.).
Žhaviče a ich funkcia
Vznetový (diesel) motor používa ako palivo motorovú naftu. K samovznieteniu nafty v spaľovacom priestore je potrebná určitá teplota (min. okolo 350℃, v moderných motoroch medzi 700-800℃). To stačí i k naštartovaniu motora, avšak nie tak spoľahlivo ak sa jedná o nízke vonkajšie teploty. Tu nastupuje žhavenie a žhaviče (žeraviace sviečky, žhaviace sviečky).
Žhaviaci proces
Predžhavenie / žhavenie - trvá 2-7s, čas závisí od vonkajšej teploty okolia
Samotné štartovanie
Dožhavenie - može trvať až 6 minút od naštartovania a závisí od teploty chladiacej kvapaliny a vonkajšej teploty
Poruchy žhavičov
Žeraviace sviečky v zlom stave spôsobujú zvýšenie spotreby, zvýšenie emisií, hluk, stratu výkonu až poškodenie motora.
Tepelné preťaženie žhaviacej sviečky
Skrat alebo porušenie elektrických kontaktov žhaviča
Poškodenie počas použivania, nadmerné opotrebenie
Mechanické poškodenie žhaviacej sviečky
Výmena žhavičov
Odporúčame meniť žhaviče v predpísaných intervaloch a meniť všetky, nie len jeden alebo dva. Pri výmene žhavičov buďte pozorný, aby nedošlo k jeho zalomeniu. Je potrebné dávať pozor aj na nečistoty, ktoré môžu spadnúť do spaľovacieho otvoru. Odporúčame výmenu žhavičov zveriť do rúk špecializovaného servisu.
A3 II. 1.9TDI (77kw, kód motora: BKC, BLS, BXE)
A3 II. 2.0TDI (103kw, kód motora: BMM)
Seat
Altea / Altea XL 1.9TDI (77kw, kód motora: BKC / BJB)
Altea / Altea XL 2.0TDI (103kw, kód motora: BMM)
Leon II. 1.9TDI (66, 77kw, kód motora: BXF, BKC, BXE)
Leon II. 2.0TDI (103kw, kód motora: BMM)
Toledo III. 1.9TDI (77kw, kód motora: BJB, BKC, BXE)
Toledo III. 2.0TDI (103kw, kód motora: BMM)
Škoda
Octavia II. 1.9TDI (77kw, kód motora: BKC / BJB / BXE / BLS)
Octavia II. 2.0TDI (103kw, kód motora: BMM)
SuperB II. 1.9TDI (77kw, kód motora: BXE / BLS)
VW (Volkswagen)
GOLF V. 1.9TDI (66, 77kw, kód motora: BRU, BXF, BXJ, BKC, BXE, BLS)
GOLF V. 2.0SDI (55kw, kód motora: BDK)
GOLF V. 2.0TDI (103kw, kód motora: BMM)
Touran I. 1.9TDI (66, 74, 77kw)
Touran I. 2.0TDI (103kw, kód motora: BMM)
Passat (gen. B6) 1.9TDI (77kw, kód motora: BKC, BLS, BXE)
Caddy III. 1.9TDI (55, 77kw, kód motora: BSU, BJB, BLS)
Caddy III. 2.0TDI (103kw, kód motora: BMM)